Domowa jarzynka

By | wtorek, lipca 07, 2015 Zostaw komentarz

Kiedy spojrzałam na składniki jarzynki, którą używałam niemal do każdej potrawy przeraziłam się ilością zupełnie niepotrzebnych dodatków takich jak barwniki, konserwanty czy inne polepszacze smaku. Postanowiłam sama zrobić zdrową, naturalną przyprawę, bo wcale nie jest to ani trudne ani skomplikowane, wystarczy trochę warzyw, piekarnik i chwila czasu. A efekt jest naprawdę bardzo fajny i przede wszystkim zdrowy. Ze względu na czas wykonania wynoszący ok. 3-4 godzin ja zawsze robię większą ilość i przechowuję ją w słoiczkach.

jak zrobić domową jarzynkę vegetę




Potrzebujemy:

1 kg marchewki
1 kg pietruszki
1 seler
1 por
Sól
Pieprz
Opcjonalnie cebula lub inne ulubione zioła

Przygotowanie:

Marchewkę, pietruszkę i seler umyć, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach (można do tego użyć maszynki do mielenia) Por i cebulę drobno posiekać. Dwie sporej wielkości blachy  wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać na nie wymieszane warzywa. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do temperatury ok. 50 stopni i suszyć przez ok. 2-3 godziny do momentu aż warzywa będą suche i dość twarde. Tak mniej więcej co pół godziny warzywa należy wymieszać w piekarniku, aby się równo wysuszyły. Na koniec przesypujemy do słoiczków i dodajemy sól, pieprz bądź inne zioła do smaku.

Gotowe. Z powyższych proporcji uzyskałam 2 słoiki o pojemności 1 litra jarzynki, która wystarcza naprawdę na długo :)






Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: